Beskid Śląski – najpiękniejsze szlaki

Beskidy

Najpiękniejsze szlaki Beskidu Śląskiego nie są bardzo wymagające pod względem kondycji. W górach raczej nie ma dużych różnic wzniesień, za to są one bardzo malownicze – porośnięte lasami, poprzecinane rozległymi łąkami i strumieniami. Są też bardzo odludne – możemy przez cały dzień nie spotkać na szlaku nikogo.

Beskid Śląski – początek wyprawy – Węgierska Górka

Nasza wędrówka rozpoczęła się w położonej na południe od Żywca Węgierskiej Górce – malowniczej miejscowości z rzeką i szlakami pieszymi oraz rowerowymi. Nie mieliśmy tu żadnego problemu ze znalezieniem noclegu, pomimo długiego weekendu czerwcowego. Miejscowość ta stanowiła dla nas bazę wypadową do wędrówki na Baranią Górę. Do Węgierskiej Górki przyjechaliśmy pociągiem z Warszawy.

Węgierska Górka

Czerwony szlak z Węgierskiej Górki na Baranią Górę

Z Węgierskiej Górki na Baranią Górę idziemy czerwonym szlakiem. Szlak ten wiedzie niemal bez przerwy łagodnie pod górę, dzięki czemu nie jest zbyt męczący. Z początku idziemy lasem, później wśród łąk a na koniec wśród martwych, sterczących z ziemi pni drzew. Po drodze mamy widok na jezioro Żywieckie oraz na panoramę Beskidu Śląskiego

czerwony szlak na Baranią Górę
widok z Baraniej Góry
widok z Baraniej Góry jest rozległy a podziwianie panoramy ułatwia umieszczona na szczycie góry wieżyczka.

Z Baraniej Góry do Wisły

Z Baraniej Góry możemy dojść do miejscowości Wisła czerwonym a następnie czarnym szlakiem. Po drodze nocujemy w schronisku Przysłop. Pomimo pustki na szlakach schronisko w czerwcowy długi weekend było tak zatłoczone, że spanie na łóżkach trafiło się tylko tym, którzy zarezerwowali pokój. Jedzenie również pozostawiało wiele do życzenia – królowały ociekające tłuszczem kotlety z ociekającymi tłuszczem frytkami. Śniadanie jest dostępne dopiero od 8:00, więc ranne ptaki muszą mieć swój prowiant. Na pociechę było jednak wyjątkowo smaczne ciasto i kawa z ekspresu.

szlak z Baraniej Góry do Wisły

Czarna Wisełka i Biała Wisełka

Gdy opuszczamy schronisko Przysłop i kierujemy się w stronę Wisły idzie się lekko i przyjemnie w dół a tuż przy szlaku płynie krystalicznie czysta Czarna Wisełka. Szlak Czarnej Wisełki w dużej części wiedzie asfaltem i jest bardzo łagodny.

Szlak Białej Wisełki również jest bardzo łagodny i jeszcze bardziej malowniczy. Po drodze mijamy między innymi wodospady Kaskady Rodła.

Kaskady Rodła
Kaskady Rodła – wodospady na Białej Wisełce przy niebieskim szlaku.

Wisła (miejscowość)

Wisła jest bardzo malowniczą miejscowością położoną wśród gór. Ma ona wyjątkowo sportowy charakter – poza szlakami jest tu cała masa boisk do różnych dyscyplin sportowych. Przepływająca przez miasto rzeka jest na tyle czysta, że turyści bez obaw się w niej kąpią. Dla spragnionych wodnych doznań jest też aquapark Tropikana w hotelu Gołębiewskim. W Tropikanie mamy do dyspozycji kilka zjeżdżalni, basen zewnętrzny i wewnętrzny, jacuzzi z leczniczymi dodatkami, grotę solną i saunę.

Wisła
Wisła w Wiśle

Z Wisły wychodzą między innymi szlaki wzdłuż Czarnej i Białej Wisełki.

Wędrówka z Wisły do Szczyrku

Wędrówka z Wisły do Szczyrku była dla mnie bardziej wyczerpująca niż wejście na Baranią Górę. Nie było tu co prawda zdobywania szczytów ale wędrówka wymagała naprzemiennych dość stromych jak na Beskidy podejść i zejść. Nocleg wzięliśmy w znajdującym się w pobliżu Szczyrku prywatnym schronisku “Chata wuja Toma” i miejsce to zaskoczyło mnie w pozytywnym znaczeniu. Dostaliśmy czyściutki i przytulny pokoik, zjedliśmy pyszne śniadanie a obsługa była bardzo uprzejma i przyjazna.

Zdjęcia z Beskidu Śląskiego

Jak dojechać na PKS Bielsko Biała? Sprawdź na stronie przewoźnika Sindbad.pl. Oszczędzaj dzięki podróżowaniu autobusem i ciesz się spokojną podróżą. W takie miejsca jak PKS Bielsko Biała dotrzesz bez problemu – sprawnie, opłacalnie i bezpiecznie!

Autorka bloga
Autorka: Gosia, miłośniczka aktywnego stylu życia, podróżowania i dobrej kawy