Wąwóz Torrent de Pareis – Majorka

Sa Calobra przejście

Wąwóz Torrent de Pareis to jedno z najbardziej zaskakujących i pięknych miejsc, jakie widziałam na Majorce.

Jak można tam dotrzeć? My dopłynęliśmy do celu małym statkiem wycieczkowym. Statek płynie z Port de Soller, blisko malowniczego, górzystego wybrzeża aż do miejscowości Sa Calobra. Ze statku rozpościera się przepiękny widok – biała plaża otoczona wysokimi ścianami wąwozu. Już sama podróż statkiem jest przyjemnością.

Sa Calobra
Sa Calobra – widok ze statku

Po przycumowaniu do brzegu ruszamy kładką prowadzącą przez nieduży tunel w skale, z którego przez skalne otwory możemy podziwiać szmaragdową wodę. Wiele zdjęć Torrent de Pareis, które można znaleźć w internecie pochodzi właśnie z tego miejsca i trzeba przyznać, że wąwóz widziany z tego miejsca zachwyca urodą.

Idąc dalej skalnym tunelem, dochodzimy aż do żwirkowatej plaży. Wielu turystów tutaj kończy zwiedzanie wąwozu. Plaża wciśnięta jest pomiędzy górujące nad nią białe skalne ściany. Woda zachęca do kąpieli. Jeśli chcecie poleżeć, to warto mieć karimatę lub leżak. Jeżeli jednak lubicie trochę wyzwań i ruchu, to warto wybrać się w głąb wąwozu, by odkryć trochę jego dzikiej natury.

Torrent de Pareis
Torrent de Pareis – widok na morze ze skalnego tunelu
plaża Majorka wąwóz Torrent de Pareis
Torrent de Pareis – plaża (widok ze statku)

Wędrówka przez wąwóz

Stopień trudności wędrówki przez wąwóz był dla nas zaskoczeniem i od razu musieliśmy przyznać, że w sandałach i z niedużym zapasem wody nie zajdziemy daleko.  Tak więc drobna wskazówka: na wędrówkę po wąwozie Torrent de Pareis trzeba założyć porządne trekkingowe buty, wziąć zapas wody i przed wyjazdem zadbać o kondycję, gdyż w niektórych miejscach przejście wymaga podciągnięcia się i wspinania na głazy.

Torrent de Pareis łabędzie
Początek wąwozu zapowiada się niewinnie
Torrent de Pareis szlak
Dalej mijamy wysokie trawy
Torrent de Pareis szlak 3
Dalsza część wąwozu jest już skalista
Torrent de Pareis szlak 2
szlak wiodący przez wąwóz jest bardzo zróżnicowany
Torrent de Pareis kamienie
Ukształtowanie terenu wewnątrz wąwozu jest niesamowite

My przeszliśmy tylko część wąwozu. W pewnym momencie musieliśmy zawrócić, gdyż tak jak wspominałam próba pokonywania skał w sandałkach nie była najlepszym rozwiązaniem. W zamian za to wybraliśmy pływanie u ujścia płynącej wąwozem rzeki.

Autorka bloga
Autorka: Gosia, miłośniczka aktywnego stylu życia, podróżowania i dobrej kawy