Z Morskiego Oka do Zakopanego przez góry

Początek wędrówki to Palenica Białczańska (przystanek busa) a koniec to Zakopane. Wędrówka trwa cały dzień od rana do wieczora i wymaga bardzo dobrej kondycji, bo po drodze czekają nas liczne podejścia i zejścia. Idąc przez góry mijamy największe skarby Tatr, takie jak Morskie Oko, Dolina Pięciu Stawów czy Wodogrzmoty Mickiewicza.

Wędrówka przez góry z Morskiego Oka do Zakopanego to moja pierwsza przygoda z Tatrami. Zmęczyła mnie solidnie, pod koniec ledwo stałam na nogach. Nigdy wcześniej nie chodziłam po górach i było to dla mnie nie lada wyzwanie przede wszystkim ze względu na słabą kondycję i ciągłą zadyszkę. Od tej wycieczki jednak zaczeła się moja pasja do aktywnego spędzania wakacji, więc mam do niej wielki sentyment 🙂

Początek trasy – Palenica Białczańska

Przejście z Palenicy Białczańskiej do Morskiego Oka nie ma nic wspólnego z chodzeniem po górach. Trasa to asfaltowa droga po której jeżdżą furmanki wiozące turystów, którym nie chce się przejść spacerem. Po drodze mijamy wodospad – Wodogrzmoty Mickiewicza. Większość osób dociera do Morskiego Oka, robi sobie parę zdjęć i wraca do hotelu. Dla nas jednak wyprawa dopiero się zaczyna.

Wodogrzmoty Mickiewicza
Morskie Oko

Z Morskiego Oka do Doliny Pięciu Stawów

Z Morskiego Oka do Doliny Pięciu Stawów idziemy pod górę niebieskim szlakiem. Nie jest to duże podejście a choinki dają trochę cienia. W dole rozpozciera się widok na Morskie Oko. W Dolinie Pięciu Stawów możemy opłukać ręce w zimnym Potoku Roztoka oraz przekąsić szarlotkę w schronisku.

Szlak z Morskiego Oka do Doliny Pięciu Stawów
Dolina Pięciu Stawów
Dolina Pięciu Stawów – W środku czerwca w Dolinie Pięciu Stawów zalegał śnieg, choć jednocześnie było na tyle ciepło by chodzić w samej koszulce. Zwłaszcza po wejściu pod górę 🙂
Potok Roztoka

Z Doliny Pięciu Stawów na Krzyżne

Z Doliny Pięciu Stawów ruszamy pod górę na Przełęcz Krzyżne żółtym szlakiem. Jest to spore podejście. Następnie schodzimy żółtym szlakiem i wędrujemy aż do schroniska Murowaniec na późny obiad.

Przedni Staw

Z Murowańca do Zakopanego

Z Murowańca do Zakopanego wiedzie popularny niebieski szlak. Jest to końcówka naszej wędrówki. Szlak wiedzie z górki, więc zmęczone nogi mogą trochę odpocząć. Mimo, że wyruszyliśmy w drogę rano, końcówkę trasy pokonywaliśmy już o zmroku i w lekkim pośpiechu, by nie zastała nas w górach noc.