Quady, wędrówki i zwiedzanie – nasza podróż poślubna na Korfu

Plaża Limni

Po wyczerpujących przygotowaniach do ślubu i pełnym emocji weselu postanowiliśmy, że nasza podróż poślubna będzie maksymalnie relaksująca. Chcieliśmy, by zeszły z nas wszystkie stresy a ja dodatkowo miałam potrzebę wygrzania się na słońcu po miesiącach spędzonych w klimatyzowanym biurze. Wybraliśmy pełną zieleni i skalistych wybrzeży wyspę Korfu.

Wyspa skusiła nas różnorodnością form spędzania wolnego czasu, pięknymi plażami i szlakami pieszymi. Zależało nam, by móc zarówno poleżeć na plaży z książką jak i móc powędrować po wyspie i popatrzeć, jak żyją miejscowi.

Jaka faktycznie okazała się zielona wyspa?

Pogoda na Korfu

Na Korfu, w przeciwieństwie do Krety na pewno nie można liczyć na “gwarantowaną pogodę”. Wyspa nie bez powodu jest zielona 🙂 W naszym przypadku, w ciągu tygodniowego wyjazdu w sierpniu w ciągu dwóch dni padały przelotne deszcze i przechodziły burze. Pozostałe dni były za to gorące i typowo “plażowe”. Przydały się zarówno bluzy jak i peleryny przeciwdeszczowe i długie spodnie. W dni słoneczne z kolei zdecydowaliśmy się na zakup parasola plażowego, bo na słońcu ciężko było wytrzymać 🙂

Wybierając się na Korfu dobrze jest zabrać ze sobą repelenty na komary w sprayu i wkładane do gniazdka. Wieczorami bowiem roi się od komarów i nie ma możliwości, by spokojnie wysiedzieć na dworze czy w pokoju z otwartym oknem.

Lakones
deszcz nad Korfu

Komunikacja miejska na Korfu

Na Korfu jest rozwinięta sieć transportu miejskiego. Busy kursują po całej wyspie. My nocowaliśmy w Paleokastricy i nie mieliśmy żadnego problemu z dojazdem z lotniska ani z dojazdem do Kerkiry, stolicy wyspy. Bilet autobusowy dla dwóch osób z Kerkiry do Paleokastricy kosztował nas 5 euro. Z lotniska do Paleokastricy można dojechać z przesiadką na dużym dworcu autobusowym w Kerkirze. Dworzec jest klimatyzowany, z bezpłatnymi toaletami. Można też kupić kawę i coś do zjedzenia. Bilety kupuje się u kierowców.

Quadem przez Korfu

Koszt wypożyczenia quada na Korfu na jeden dzień to około 30 euro + paliwo. Jeżeli pożyczamy quada na kilka dni, jest taniej. Aby wypożyczyć quada na Korfu, nie potrzeba mieć specjalnych uprawnień. Wystarczy prawo jazdy kategorii B. Wypożyczając quada, dostaniemy również kask i w razie potrzeby instruktarz obsługi urządzenia.

Autorka bloga
Autorka: Gosia, miłośniczka aktywnego stylu życia, podróżowania i dobrej kawy