Lago Maggiore – zwiedzanie okolicy i wędrówki po górach

Mergozzo

Nad malowniczym Lago Maggiore spędziliśmy kilka sierpniowych dni. Piemont i jego okolice pozwalają spędzić czas w sposób bardzo urozmaicony – od wędrówek po górach, gdzie na szlakach pasą się krowy do luksusowych galerii handlowych w Mediolanie.

Przylecieliśmy samolotem do Malpensy, skąd pociągiem przez Gallarate przedostaliśmy się do Baveno. Podróż koleją we Włoszech wymaga cierpliwości – bywa, że na jeden pociąg trzeba kupić dwa bilety albo w ogóle nie da się kupić biletu, bo połączenie obsługuje spółka, która nie udostępnia biletomatu na danej stacji kolejowej.

Również pogoda nie dopisała – mimo, że wyjechaliśmy w sierpniu, cały czas było szaro, burzowo i deszczowo. Widoczność więc nie była najlepsza ale mimo to udało nam się zwiedzić zaplanowane miejsca.

Baveno

Baveno – kawiarenki nad jeziorem

W Baveno udało nam się znaleźć niedrogi i przytulny hotelik ze śniadaniami. Włoskie śniadania zwyczajowo są raczej słodkie – do wyboru mamy kilka rodzajów ciast, croissantów, płatków do mleka i słodkich bułeczek.

Samo miasteczko pozwala na złapanie głębokiego oddechu i pełen relaks. Widok na jezioro i góry uspokaja i wycisza. Wokół jeziora jest deptak z kawiarenkami, pizzeriami i lodziarniami. Szczególnie można polecić tutejszą pizzę z prosciutto i rucolą, crudo e melone (kawałki melona przykryte szynką prosciutto crudo), lody (włoskie lody nie są tak ciężkie i tłuste jak polskie – są orzeźwiające i dostępne w pełnej gamie smaków jak np. mandarynkowy czy melonowy) no i oczywiście Vino della Casa – najlepsze wino jakie kiedykolwiek piłam – białe, półsłodkie i lekko musujące.

W Baveno jest też trawiasta plaża a za dopłatą można pożyczyć leżak. Jezioro jest czyste a woda ma temperaturę idealną do pływania.

Szlak pieszy z Baveno do Stresy

Po miłym obżarstwie można wybrać się na dłuższy spacer szlakiem z Baveno do Stresy. Szlak wiedzie przez pokryte lasem wzniesienie, na którym gdzieniegdzie spotykamy gospodarstwa domowe przy których pasą się kozy. W dole możemy podziwiać widok na jezioro, miasteczka i wyspy.

Isola Bella
Widok na wysepkę Isola Bella ze szlaku pieszego z Baveno do Stresy

Wędrówki po górach

Z Baveno można wybrać się na jednodniowe wycieczki po różnych okolicznych szlakach. Bardzo mało turystów decyduje się na wędrówki i na szlakach można przez cały dzień nie spotkać nikogo.

Piemont strumyk
Strumień przecinający szlak
Piemont krowa
Na szlaku nie spotkaliśmy ludzi ale za to natknęliśmy się na pasące się krowy
Piemont szlak
Końcówka szlaku – widok na Lago Maggiore

Mergozzo

Do Mergozzo dojechaliśmy pociągiem z Baveno.

W Mergozzo zaczynają się szlaki prowadzące po okolicznych wzniesieniach.

Piemont wedrowka
Góry niedaleko Mergozzo
Mergozzo gory
Widok z gór na jeziora
Autorka bloga
Autorka: Gosia, miłośniczka aktywnego stylu życia, podróżowania i dobrej kawy