Polskie hotele i ośrodki wczasowe przyjazne dzieciom

zachód słońca z dzieckiem

Jednym z warunków wypoczynku rodziców jest to, czy ich dzieci się dobrze bawią i nie nudzą. Podróżując z dzieckiem zwracamy uwagę na nieco inne udogodnienia w hotelu niż gdy wyjeżdżamy gdzieś sami. Poniżej opisuję hotele, w których spędziliśmy wolny czas z naszym dzieckiem i które mogę polecić rodzinom z dziećmi. Listę w miarę naszych podróży będę uzupełniać o kolejne hotele godne polecenia. Wpis nie jest sponsorowany. Opisuję tu swoje (i dziecka) własne wrażenia.

Hotel Anders w Starych Jabłonkach (niedaleko Ostródy)

Hotel ten wybraliśmy w dużej mierze dlatego, że chcieliśmy uniknąć długiej podróży samochodem. Na miejscu byliśmy pozytywnie zaskoczeni ilością atrakcji i udogodnień dla dzieci. Czego możecie się spodziewać w hotelu Anders?

Udogodnienia w jadalni

Wybraliśmy pobyt ze śniadaniem, choć najczęściej jedliśmy na miejscu również obiadokolacje. Dla dzieci jest osobne menu obiadowe. Na śniadaniu jest sporo zdrowych rzeczy. Ani razu nie było Nutelli czy dżemu. Dostępne były plastikowe sztućce i kubki oraz krzesełka do karmienia.

Na śniadaniach przy jednym ze stolików siedziała animatorka i chętne dzieci mogły w jej towarzystwie kolorować obrazki. Nasz maluch również chętnie kolorował obrazki a my mogliśmy w spokoju dopić kawę 🙂

Sala zabaw i kręgle

Jedno z pięter w hotelu przeznaczone jest na zabawę zarówno dorosłych jak i dzieci. Dla dzieci jest wydzielona strefa z kulkami, zjeżdżalnią i drabinkami. Tuż obok znajduje się bar. Rodzice mogą pić piwo czy drinka i w tym czasie obserwować bawiące się dziecko. Dostępny jest też tor do kręgli.

Animacje

Grafik każdego dnia wypełniony był atrakcjami. Jednego wieczora hotel zorganizował szanty wraz z pieczeniem na ognisku “jaszczurów” (rodzaj bułek, które nadziewa się prażonymi jabłkami). Za dnia dzieci mogą brać udział w prowadzonych przez animatora zabawach na świeżym powietrzu lub w sali. Nasz synek jeszcze był za mały, by go zostawić samego na takiej zabawie, ale starsze dzieci mogą się dobrze bawić a rodzice w tym czasie pobyć we dwoje 🙂

Basen

W hotelu znajduje się basen. Można do niego dojść z pokoju w samym szlafroku, co jest niezwykle wygodne. Woda jest dość ciepła. Dzieci mogą bawić się w basenie aż do jego zamknięcia (o 21:00).

Piaszczysta plaża

Niedaleko hotelu jest częściowo trawiasta a częściowo piaszczysta plaża nad jeziorem. Ze względu na upalne dni, tam spędzaliśmy większość czasu. Plaża jest strzeżona.

Wypożyczalnia rowerów

Jeśli lubicie rowerowe wycieczki to w hotelu możecie za dodatkową opłatą (10zł za godzinę lub 50zł za dzień) wypożyczyć rower. Z dostępnością rowerów oraz krzesełek dziecięcych podczas naszego pobytu nie było żadnego problemu.

Tuż za hotelem zaczynają się szlaki piesze oraz rowerowe. Żółty szlak pieszy wiedzie wokół jeziora i niestety jest w połowie tak zarośnięty, że nie da się przejść bez odrapania sobie rąk i nóg.

Szlaki rowerowe są szerokie i wiodą w większości przez las. Niestety ze względu na rodzaj gleby podczas gorącego lata szlaki rowerowe miejscami zamieniają się w piaskownice i ciężko po nich jechać. Okoliczny teren jest pagórkowaty, więc jeśli planujecie wycieczkę rowerową, przygotujcie się na niezły trening 🙂

Łóżeczka dziecięce

Łóżeczko niemowlęce/ dziecięce (takie ze szczebelkami) dostępne jest na życzenie bez dodatkowej opłaty. W naszym pokoju (dwuosobowym) była dostateczna ilość miejsca nawet po wstawieniu tam takiego łóżeczka.

Autorka bloga
Autorka: Gosia, miłośniczka aktywnego stylu życia, podróżowania i dobrej kawy